sobota, 9 czerwca 2012

Tarta z boczkiem i porem w cieniu piekarników i innych lodówek :)

Mam małe zaległości - kulinarne, kulturalne. Domowe mniej - pralka kupiona, lodówka upatrzona, kuchenka też (dlaczego nie ma retro kuchenek wolno stojących??). A po długich bezowocnych poszukiwaniach odnaleziona piękna kanapa i fotel w starym stylu. Odnaleziona gdzie? W sklepie meblowym, który jest obok mojego M, w sklepie, który mijam codziennie wracając z pracy, ale jakoś nie zwracałam na niego uwagi! Cóż za niedopatrzenie. Naprawione niedopatrzenie :).

Czasu na nadrabianie zaległości kulinarnych póki co ciągle brak. 
Na szczęście nadrobiłam odrobinkę temat kulturny - Nietykalni zaliczeni. Wiem, późno. 
Na szczęście film ciągle jest w kinach :).
I znów na szczęście, coś fajnego znalazłam w czeluściach komputerowych. Coś idealnego na te chłodne dni. Na pewno nie będzie do to przepis ani letni, ani truskawkowy ;), ani inny sezonowy. Tylko przepis na tartę z boczkiem zaczerpnięty od Eljotynki.

Mimo, że nie jestem fanką boczku, tartę szczerze polecam. Boczek mocno podsmażyłam, tak by był chrupiący. Taki owszem lubię ;)




Skład: Ciasto - 250g mąki, 125g masła, 1/3 szklanki wody, łyżka oleju, sól; Farsz - 1 por, 200g wędzonego boczku, ser feta (u mnie bałkański z lidla), 1 jajo, ok. 300g śmietany 18%, gałka muszkatołowa, pieprz

Ciasto:
  • masło kroimy na kawałeczki i rozcieramy z mąką,
  • dodajemy wodę, sól, olej,
  • zagniatamy ciasto i odstawiamy na godzinę do lodówki,
  • po godzinie foremkę smarujemy masłem i wyklejamy ciastem, które nakłuwamy widelcem,
  • wstawiamy do piekarnika na 20 minut (180 st.);
Farsz:
  • boczek kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię,
  • po zrumienieniu boczku dodajemy pokrojonego w półplasterki pora - dusimy do miękkości,
  • śmietanę bełtamy z jajem, pieprzem i gałką,
  • farsz wykładamy na podpieczone ciasto, posypujemy fetą, zalewamy śmietaną,
  • całość wkładamy do piekarnika znów na ok. 2o minut (do momentu aż wierzch się zrumieni i zetnie);


Dodatek sałaty ze śmietaną idealny!

A kojarzycie jak w poście o mych kolorowych tartaletkach ubolewałam, że nigdzie nie mogłam znaleźć przezroczystej formy na tartę? Już znalazłam. W biedrze :) (po raz kolejny przekonuję się, że najciemniej pod latarnią!) - jest urocza. Forma, nie biedra ;)

28 komentarzy:

  1. myślę, że taka tarta dobra jest na każdą pogodę i sezon:))) gratuluję foremkowych łowów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Goh! :)
      W sumie racja, że dobra na każdy sezon. Tym bardziej, że póki co absolutnie nie jest letnio ;)

      Usuń
  2. swietna ta tarta .. ja forme juz mam od dawna ale tary jeszcze nie robilam ;/ musze w koncu wyczarowac jakas pychote :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To do dzieła - foremka biedna czeka już pewnie z niecierpliwością ;)
      pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. czeka i czeka :)
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Dawaj tarte mniaaam! <3 Buziaki, zapraszam w wolnej chwili ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Tarta rewelacyjna, ale ciekawa jestem bardzo tych foteli;-))
    Jak Nietykalni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, tylko meble "przyjadą" do domu i tylko tam w końcu zamieszkam to na pewno je pokażę! :) Mam nadzieję, że nastąpi to w ciągu miesiąca najbliższego...
      Nietykalni rewelacja! Dawno nie widziałam tak dobrego filmu. Może osobny post mu poświęcę :)
      Buziaki!

      Usuń
    2. o tak!! nietykalni swietny film tez mialam okazje go obejrzec pare dni temu ...rewelka!! usmialam sie i zbeczałam na koniec :)
      pozdrawiam was dziewczyny i zycze slonecznej i milej niedzieli:)

      Usuń
    3. Olesia ja też! Dwie godziny zdrowego śmiechu i pozytywnych wzruszeń :)
      Udanego tygodnia! :)

      Usuń
  5. W Biedrze w ogóle można fajne foremki upolować :)
    Ja upolowałam idealną do muffinków. A w poniedziałek wybieram się po patelnię do naleśników, za bagatella 9,90 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :). Kupiłam też ostatnio dwie formy do chleba / pasztetu - fajne, bo krótkie :).
      Jedna rzecz, z której nie jestem zadowolona to patelnia grillowa z biedry. Absolutnie nie ma nic wspólnego z grillową ;)

      Usuń
  6. Tarty bardzo lubimy, ale najczęściej robię z owocami albo z warzywami, ta myśle bardzo przypadałby do gustu M. tak więc z przepisu skorzystam na pewno:)
    Na "Nietykalnych" byliśmy w kinie podczas ostatniej wizyty w PL, bardzo mi się podobał:)
    Powodzenia w dalszym urządzaniu mieszkania i mam nadzieję, że pokażesz efekt końcowy:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A robisz sama ciasto czy raczej z francuskiego korzystasz? Pytam, bo ja nie jestem fanką francuskiego i szukam innych opcji do tart :).
      Mnie też film bardzo się podobał! Uśmiałam się do łez nie raz i nie dwa ;)
      Dziękuję za życzenia powodzenia - bardzo się przydadzą :). Efekt pokażę na pewno, tylko najpierw muszę się wprowadzić, a ten termin ciągle się odwleka :/
      Buziaki Mimi!

      Usuń
    2. Sama robie ciasto:) Z francuskiego bardzo rzadko korzystam- ewentualnie do rożków na szybko, jeśli już to częściej używam gotowego ciasta filo:).
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
    3. Czyli mamy podobne podejście do ciasta francuskiego ;). Mam nadzieję, że wrzucisz kiedyś jakiś swój przepis na ciacho do tarty ;)
      Na filo nie wpadłam! Dzięki :)
      Miłej niedzieli Mimi :)

      Usuń
  7. Tarty z boczkiem są fantatyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja JESZCZE nie jestem wielką fanką boczku, ale w tej formie odpowiada mi bardzo :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Ale ładnie Ci się ścięła :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że nadrobiłaś zaległości kulturalne, bo w Ciemności to naprawdę genialny film :)
    Ale widzę, że kulinarnie też nadrabiasz, bo tarta wyszła Ci świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Ciemności nie widziałam jeszcze - ciężko mi jakoś się za niego zabrać :/
      A tartę bardzo polecam :)

      Usuń
  10. O jejku, jak ja lubię tarty wytrawne, Twoja jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię tarty wytrawne - chyba nawet przedkładam je nad słodkimi tartami :)

      Usuń
  11. ładna kolorowa :) a na tę tartę to i ja się w końcu skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bym chętnie taką tarteletkę zjadła z wielkim smakiem :-D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za to, że tu jesteś i piszesz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...